Ginekologija

Ginekologija predstavlja jednu od grana medicine koja se bavi dijagnostikom i lečenjem bolesti ženskog reproduktivnog sistema. Ginekologija potiče od grčkih reči „gine“ što znači žena i „logos“ koja znači nauka. Tako da se ginekologija u bukvalnom smislu te reči može prevesti kao nauka o ženama. Moderna ginekologija je usko povezana sa akušerstvom, pa tako samim tim proučava i prati promene u ženskom telu vezane za trudnoću i porođaj, od momenta začeća do kraja postpartalnog perioda.

POLIKLINIKA PANACEA svojim korisnicima omogućava preglede u ginekološkoj ordinaciji koja je savremeno opremljena instrumentarijumom Aesculapa i Laica kolposkopom koji je medju najboljima te vrste u svetu.

Takođe, savremeni ultrazvučni aparat omogućava 4D ultrazvučnu dijagnostiku.

Pored ginekološkog pregleda, kolposkopije, ultrazvučnog pregleda, posebnu pažnju obraćamo problemima devojčica od najranijeg uzrasta do adolescentkinja.

Ginekološki pregledi devojčica od najranijeg uzrasta u smislu:

•dijagnostike i lečenja akutnih i hroničnih urinarnih i genitalnih infekcija
• dijagnostika i lečenje poremećaja pubertetskog razvoja.
• dijagnostika i lečenje hormonskih poremećaja kod adolescentkinja (akne, pojačana maljavost,
gojaznost i neuredna menstruaciona krvarenja)
• dijagostika i lečenje polno prenosivih infekcija
• kontraceptivna savetovanja
• klinička i ultrazvučna dijagnostika i praćenje trudnoće
• kontrolni ginekološki pregledi sa kolposkopijom

ZNAČAJ PREVENTIVNOG PREGLEDA U GINEKOLOGIJI
primarijus dr. LJUBICA PRESETNIK , specijalista ginekologije i akušerstva.

Šta možete učiniti danas da budete zdravi sutra?

Svakako odgovor na postavljeno pitanje, jeste da se javite lekaru jednom godišnje na sistematski pregled.
U ginekologiji preventivni pregled je od velikog značaja. Preventivni pregled obuhvata papa test i vaginalni ultrazvučni poregled. Pregled se može proširiti na kolposkopiju i bakteriološke briseve. Preventivni pregled otkriva početne znake obolenja, kako grlića materice, tako i same materice i jajnika, u fazama kada nema simptoma. Odlaskom kod ginekologa na ultrazvuk i papa test aktivno učestvujete u očuvanju i unapređenju sopstvenog zdravlja. U ginekologiji preventivni pregledi su potpuno bezbolni i komforni. Zahtevaju samo odlazak do ginekologa i za manje od 30 minuta imate svoje zdravlje u rukama.

Papanikolau test, za koji se još koriste nazivi Pap test, PAPA test ili cervikalni citološki pregled, je jednostavna dopunska dijagnostička metoda kojom se mogu otkriti abnormalne ćelije u grliću materice. PAPA test omogućava ranu dijagnozu i pravovremeno lečenje, a to sprečava da abnormalne ćelije postanu maligne, postanu rak i ugroze život ženi. Redovna primena PAPA testa smanjuje mogućnosti da se pravovremno ne uoče abnormalne ćelije. Ukoliko se i desi da one ne budu uočene, na nekom od narednih PAPA testa, posle izvesnog vremena, one se mogu naći.

Ako je medicinski opravdano test se može izvoditi na šest meseci, a prema potrebi može i češće, jer su istraživanja pokazala da se redovnim i pravovremenim PAPA testom i do 90% može smanjiti rizik umiranja od raka grlića materice.

Nacionalni vodiči zdravlja su pripremljeni za rano otkrivanje raka dojke, grlića materice i debelog creva. Savetuju preglede od 18. godine života do 65. godine, jednom godišnje, a zavisno od rezultata se mogu prolongirati na 2 do 3 godine. Još uvek su samo preporuka, zato sami moramo o tome da vodimo računa.

Dismenoreja Amenoreja Hormoni Materica Menopauza PMS Sterilitet